Opvang en nazorg

Stel, een medewerker uit uw team is slachtoffer geworden van agressie op de werkvloer. De medewerker is overstuur, mogelijk getraumatiseerd. Het is uw taak om hier op de juiste manier mee om te gaan.

Maar hoe kunt u dit het beste aanpakken? En misschien wel belangrijker: wat moet u vooral niet doen? De eerste momenten na een heftige gebeurtenis zijn vaak cruciaal. Een goed opvanggesprek kan ervoor zorgen dat de fysieke en emotionele schade wordt beperkt. Maar dan moet u wel heel precies weten wat u moet zeggen en doen.

Bij de training opvang en nazorg krijgt u hier praktische richtlijnen voor aangereikt. Ook het onderwerp nazorg komt aan bod. Want een heftige gebeurtenis kan verstrekkende en langdurige gevolgen hebben. Niet alleen voor de getraumatiseerde medewerker, maar voor uw hele team.

Inhoud

Volgt u een training bij Reframe dan gaat u niet naar huis met een map vol algemene richtlijnen die ook op het internet zijn terug te vinden. De deskundige trainers van Reframe zorgen voor een praktijkgerichte training met opdrachten en oefeningen die gegarandeerd herkenbaar zullen zijn. De volgende onderwerpen komen aan bod:

– de basisprincipes van opvangen en nazorg;
– de stijlen, fasen en verschijnselen van verwerking;
– de symptomen van een schokkende of traumatische ervaring;
– het herkennen van een gestagneerde verwerking;
– het voeren van opvang- en nazorggesprekken;
– het driegesprekkenmodel;
– het bewaken van uw eigen grenzen;
– de do’s en don’ts voor leidinggevenden;
– het uitwisselen van ervaringen;
– de spelregels bij het geven van sociale steun (steun van collega’s aan de getraumatiseerde medewerker);
– de naleving van procedures.

Voor wie?

De training is bedoeld voor direct leidinggevenden, leden van een bedrijfsopvangteam of anderen die verantwoordelijk zijn voor opvang en nazorg. Onze trainers hebben een ruime ervaring in uiteenlopende branches en weten daardoor als geen ander herkenbare en realistische situaties te schetsen. De betrokkenheid en gedrevenheid van onze trainers samen met onze unieke trainingsmethode  heeft bewezen een succesvolle aanpak te zijn.

Werkwijze

Wij staan voor een doelgerichte, persoonlijke en praktijkgerichte aanpak. Jarenlange ervaring heeft ons geleerd dat we daarmee de beste resultaten boeken. We gaan aan de slag met opdrachten (individueel en in groepsverband), voeren discussies, behandelen voorbeelden uit de praktijk, spelen praktijksituaties op een realistische manier na en reflecteren daarop. Dit allemaal tegen de achtergrond van een gedegen theorie.

Tijdens een training opvang en nazorg is er veel aandacht voor het individu. Want iedereen communiceert anders, reageert anders en heeft andere aandachtspunten. Wij helpen u graag om beste uit uzelf en uw medewerkers te halen. Zo kunt u evolueren als leidinggevende en weet u voortaan wat u te doen staat in onvoorspelbare en niet-alledaagse situaties.

Open inschrijving
Heeft u individuele wensen en wilt u uzelf spiegelen aan deelnemers uit andere vakgebieden? Schrijf u dan in voor de open training. De open training is voor iedereen toegankelijk. Dit betekent echter niet dat we aan de oppervlakte blijven. We gaan de diepte in en spelen in op uw individuele wensen en verwachtingen.

Tarief

Neem contact op met Reframe voor een vrijblijvend voorstel voor de training opvang en nazorg!

Reframe is toegevoegd in het CRKBO en daarom is het scholingstraject vrijgesteld van BTW.

Laatste nieuws

Afgelopen week ontvingen wij voor de 5de keer de CEDEO...

20 juni 2016

Meer nieuws

Wij zijn sociaal

Freelance trainers gezocht voor de training “omgaan met lastig en/of agressief gedrag”! Bekijk snel onze vacature: https://t.co/iY1MFg2vhZ
@ReframeTilburg

Agenda

Momenteel geen agendapunten

Altijd op de hoogte

Volg ons op SocialMedia en blijf op de hoogte.

Zoeken

Zoek binnen de website...