Conflicthantering

Resultaat

Het is niet nodig om conflicten uit de weg te gaan. Een conflict kan namelijk erg verfrissend zijn en helpen om barrières te doorbreken, vooruitgang te boeken en beter te presteren. Conflicthantering gaat dus niet om het vermijden van conflicten, maar om het vermijden van de escalatie ervan. Maar hoe vermijdt u escalatie? Hoe komen u en uw collega, leidinggevende of klant nader tot elkaar? Hoe gaan jullie samen op zoek naar een constructieve oplossing?

De training Conflicthantering van Reframe geeft hier concrete handvatten voor. U leert meer over uw houding en gedrag, en het effect dat u daarmee heeft op anderen. U leert om te gaan met klachten, spanningen en weerstand. U leert mee te veren met de emotie van de ander en escalaties te voorkomen. Kortom: u leert een conflict om te buigen naar een kans om belangrijke zaken bespreekbaar te maken en gezamenlijk sprongen voorwaarts te maken. Soms ‘hard’ op de inhoud, maar altijd ‘zacht’ op de relatie.

Inhoud

Hoe u reageert op een conflict is afhankelijk van veel factoren, waaronder uw eigen persoonlijkheid, de persoonlijkheid van de ander, de relatie tussen jullie beiden en de reden van het conflict. Is er onenigheid binnen uw team, heeft u een meningsverschil met een leidinggevende of een klacht gekregen van een klant? Tijdens de training bespreken we hoe u uw gedrag het best kunt afstemmen op de persoon tegenover u en het conflict dat jullie hebben.

De volgende onderwerpen komen aan bod:
– de verschillende conflictsoorten;
– het toepassen van conflicthanteringsstijlen;
– communicatiestijlen tijdens conflicten;
– omgaan met klachten;
– het stappenplan van klachtafhandeling;
– gedragskenmerken;
– communicatieniveaus;
– voorkeursstijl bepalen;
– de oorzaken van escalaties en het aanpakken ervan;
– omgaan met weerstand.

Voor wie?

De training Conflicthantering is bedoeld voor iedereen die te maken heeft met persoonlijke of zakelijke conflicten op de werkvloer. Volgt u de training van Reframe, dan weet u voortaan beter wat u moet doen bij conflicten, klachtafhandelingen of meningsverschillen.

Een trainingsgroep Conflicthantering bestaat uit minimaal 8 en maximaal 12 deelnemers. Ervaring leert dat u dan maximaal kunt profiteren van de groepsdynamiek, maar dat er ook veel aandacht is voor uw persoonlijke ontwikkelpunten.

Werkwijze

De trainers van Reframe hebben een jarenlange ervaring met het samenstellen en geven van trainingen over omgaan met conflicten. Zij zijn tot een succesvolle mix gekomen van opdrachten die praktisch zijn, persoonlijk en uitdagend. Hierdoor blijven de vaardigheden écht hangen en kunt u ze meteen in praktijk brengen.

De training Omgaan met conflicten bestaat uit individuele oefeningen, groepsopdrachten, praktijksimulaties met een acteur en oefeningen die zijn afgestemd op de dagelijkse praktijk.

Duur

De oefeningen en simulaties zijn verdeeld over 2 trainingsdagen. Zo kunt u de informatie goed op u laten inwerken, is er voldoende tijd voor persoonlijke aandacht en weten we zeker dat de vaardigheden goed blijven hangen.

Na het volgen van de training zal u een conflict niet meer uit de weg gaan, maar weet u een conflict op de juiste manier te hanteren.

Tarief

Neem voor een vrijblijvend voorstel of meer informatie over een training Conflicthantering contact op met Reframe! Uiteraard komen wij ook graag bij u langs voor een geheel vrijblijvend gesprek.

Subsidie:
Neem contact met ons op om te kijken of u in aanmerking komt voor subsidie.

Reframe is toegevoegd in het CRKBO en daarom is het scholingstraject vrijgesteld van BTW.

Laatste nieuws

Afgelopen week ontvingen wij voor de 5de keer de CEDEO...

20 juni 2016

Meer nieuws

Wij zijn sociaal

Freelance trainers gezocht voor de training “omgaan met lastig en/of agressief gedrag”! Bekijk snel onze vacature: https://t.co/iY1MFg2vhZ
@ReframeTilburg

Agenda

Momenteel geen agendapunten

Altijd op de hoogte

Volg ons op SocialMedia en blijf op de hoogte.

Zoeken

Zoek binnen de website...