Feedback geven en ontvangen

Hoe reageert u als uw leidinggevende zich kritisch uitlaat over uw werkhouding? Hoe kunt u uw boodschap het best formuleren als u een collega feedback wilt geven? En durft u het aan om een vaste klant om feedback te vragen over uw eigen handelen?

Feedback geven en ontvangen is noodzakelijk om frustraties, onbegrip en verstarring te voorkomen. Het heeft te maken met motivatie, met de wil om anderen vooruit te helpen. Maar het is ook ontzettend lastig om anderen aan te spreken op hun gedrag of prestaties. De kans bestaat dat uw gesprekspartner zich aangevallen voelt bij negatieve feedback of juist verlegen wordt als u positief bent. De training Feedback geven en ontvangen van Reframe zorgt ervoor dat u anderen op een opbouwende, duidelijke en respectvolle manier kunt wijzen op dingen die niet goed gaan. Bovendien leert u feedback van anderen te ontvangen, te interpreteren en uw handelen erop aan te passen. Hierdoor zult u groeien in de manier waarop u communiceert.

Inhoud

Er zijn basisprincipes voor het geven en ontvangen van feedback. Uiteraard behandelen wij deze tijdens de training. Maar we gaan verder dan dat; aan de hand van een intakegesprek stellen wij een op maat gemaakt traject samen en brengen we uw kwaliteiten en leerpunten in kaart. U gaat oefeningen doen. Individueel, met de trainingsgroep en binnen uw eigen organisatie. Jarenlange ervaring heeft ons geleerd dat deze methode écht werkt.

De volgende onderwerpen komen aan bod:
– feedbackregels/basisprincipes;
– verbetering van de professionele bejegening van klanten, collega’s en derden;
– de “hindernis”: wat houdt mij tegen om feedback te geven en hoe ga ik daarmee om?
– het verschil tussen inhoud- en betrekkingsniveau in communicatie;
– op een professionele wijze feedback ontvangen;
– persoonlijk en professioneel functioneren;
– het bereiken van doelen in plaats van ze te vermijden.

Voor wie?

Wilt u leren op een duidelijke en respectvolle manier te zeggen wat u vindt van het gedrag van een ander? Wilt u feedback ontvangen zonder daarbij in de verdediging te schieten? Volg dan de training Feedback geven en ontvangen van Reframe. U leert (zakelijke) gesprekken voortaan beter te sturen, waardoor u het beste uit uzelf kunt halen!

Een trainingsgroep Feedback geven en ontvangen telt minimaal 8 en maximaal 12 deelnemers.

Werkwijze

Bij het geven van feedback zit de moeilijkheid meestal niet in het formuleren van de boodschap, maar in het brengen van de boodschap. Veel mensen vinden het moeilijk de ‘confrontatie’ aan te gaan. Maar waarom?

Bij de training van Reframe maken we dit inzichtelijk. We kijken naar uw kwaliteiten, valkuilen en belemmeringen bij het geven en ontvangen van feedback. Waarom vindt u bepaalde feedback kwetsend? En waarom ervaart u een drempel om een ander feedback te geven? U gaat aan de slag met individuele oefeningen, groepsopdrachten en praktijksimulaties die u helpen los te komen van belemmeringen en spanningen, en die u leren doelgericht te communiceren.

Bij Reframe gaan we voor een praktische benadering. We maken gebruik van voorbeelden uit uw werkpraktijk, waardoor de geschetste situaties herkenbaar zijn en de oefeningen extra effectief.

Duur

De training beslaat 2 cursusdagen met een tussenperiode van 3 weken. Voorafgaand aan en tijdens het trainingstraject krijgt u opdrachten mee die u in de werkpraktijk gaat uitvoeren. Ervaringen houdt u bij in een logboek.

Tarief

In-company training: tarief op aanvraag, neem contact op met Reframe voor meer informatie en/of een vrijblijvend voorstel!

Subsidie:
Neem contact met ons op om te kijken of u in aanmerking komt voor subsidie.

Reframe is toegevoegd in het CRKBO en daarom is het scholingstraject vrijgesteld van BTW.

Laatste nieuws

Afgelopen week ontvingen wij voor de 5de keer de CEDEO...

20 juni 2016

Meer nieuws

Wij zijn sociaal

Freelance trainers gezocht voor de training “omgaan met lastig en/of agressief gedrag”! Bekijk snel onze vacature: https://t.co/iY1MFg2vhZ
@ReframeTilburg

Agenda

Momenteel geen agendapunten

Altijd op de hoogte

Volg ons op SocialMedia en blijf op de hoogte.

Zoeken

Zoek binnen de website...